Ventetid

“Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves” heter det, men hva om en ikke vet om resultatet blir godt?

Jeg fikk et svar her om dagen; jeg hadde fått første oppgaven dette semesteret bestått. Det var en hyggelig ting. Nå venter jeg mest på to ting: resultatet av eksamen jeg tok om igjen på mandag. Der må jeg sikkert vente i tre uker før resultatet er klart, det er i alle fall så lang tid det pleier å ta før sensur er klar. Den andre tingen jeg venter på er svar på jobbsøknaden min.

Selv om jeg ikke egentlig tror at jeg kommer til å få den, ei heller få komme på intervju, så er det likevel et lite håp i meg siden jeg har søkt. Utfordringen med det er jo at jeg ikke aner hvor lang tid det kan komme til å ta. Hvor mange søknader har de fått inn, når skal de begynne å innkalle til intervju, og når får jeg brev i posten (eller kommer det bare på mail) at “stillingen er nå besatt”. Jeg forventer lite, for jeg regner med at det er mange som har søkt. At de også har relevant utdanning og at de har gjort mye.

Disse dagene venter jeg også på at forkjølelsen min skal gå over, og jeg venter på at vinteren skal bli ferdig. Ja, den kom for omtrent to uker siden bare, men jeg syns at siden den ikke kom før, hadde den faktisk ikke trengt å komme i det hele tatt.

Jeg venter på varmt vær, at jeg skal kjøpe ny sykkel og at jeg skal kunne sykle til jobb når jeg har mulighet.

Noen av tingene venter jeg mer på enn andre. En annen måte å si det på er at det er ting jeg ser fram til. Etter min mening en viktig ting, det å se fram til noe.

Hva venter du på?

#venting #liste

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg