Jobbsøking?

Jeg er litt nervøs; det er ikke ofte jeg skriver jobbsøknader. Dessuten syns jeg det er vanskelig. Å skrive bare litt som folk skal dømme meg ut ifra, for å finne ut av om jeg kommer videre. Grunnen til at jeg skriver en søknad nå er fordi stilling hørtes så utrolig spennende ut, og jeg tror jeg ville både likt den og kunne gjort en god jobb. Det er lov å skryte av seg selv er det ikke?

Nervøsiteten kommer nok litt fordi det er en type jobb jeg aldri har verken hatt eller søkt på før. Jeg har alltid tenkt at jeg ikke har det som skal til; men jeg prøver å lære meg selv å slutte å nedvurdere meg selv. Det er vanskelig, men viktig. Denne jobben er litt utenfor min komfortsone, men en kommer jo ingen vei ved å kun være komfortabel hele tiden. Da blir en ofte stående på stedet hvil, noe jeg syns kan bli kjedelig i lengden.

Stillingen jeg nå har sendt en søknad på har med litteratur å gjøre. Litteratur for barn og unge fra 10 år. Jeg kan ikke nekte for at jeg elsker ungdomsbøker; ikke bare fordi det er en del av jobben min, men rett og slett fordi jeg syns det er så mange fantastisk bøker og historier der ute som er skrevet for denne aldersgruppen. Selv om jeg teknisk sett ikke hører til gruppen ungdomsbøkene er skrevet for, leser jeg de uansett. Jeg leser de ikke på tross av at de er ungdomsbøker, men jeg leser dem på grunn av det. De er godt skrevet, det er så mye å kjenne seg igjen i mange ganger. De inneholder så mye; så mange følelser som bare snor seg sammen og setter seg fast og sliter seg løs. #allthefeels

Uansett, tilbake til søknaden. Det er så vanskelig å vite hva de kommer til å fokusere på. Joda, jeg vet at de har skrevet hva de søker, men folk kan legge ulike kriterier i de samme tingene. Kommer de til å fokusere på den samme vinklingen som jeg har gjort? Vel, søknadsfristen er søndag 12. februar, så uansett så vet jeg ikke noe før en stund etter det.

En annen ting, de etterspør bilde i dagens søknader tydeligvis. Jeg har ingen nyere bilder av meg selv. Kanskje jeg må øve på selfie-greiene så jeg har bilder å sende med? Ønsk meg lykke til; jeg krysser fingrene fordi dette er noe jeg absolutt kan tenke meg!

#jobb #søknad #jobbsøknad

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg