Semesterets første oppgave!

Nå er det gjort, første oppgave dette semesteret er levert. God og dårlig følelse; den er levert; men jeg føler at den ikke er så god som den kanskje burde vært. Burde jeg ha jobbet mer med den? Ja. Hadde jeg energi til å jobbe mer med den? Nei, dessverre ikke.

Det er masse pensum å lese og streamer å se. Det er etter min mening vanskelige ting å lære, men likevel så spennende, så interessant.

Jeg er vant til å lese raskt fordi jeg vanligvis leser romaner, men det å lese pensum er en helt annen greie. Derfor syns jeg noen ganger det er slitsomt å sette meg ned for å lese pensum. Det tar jo så utrolig mye lenger tid enn det jeg er vant til. Jeg må også lese mye av det flere ganger fordi jeg vil forstå hva jeg leser; jeg vil ikke bare lese gjennom uten å huske og forstå.

Å lære et nytt fag er på en måte å lære et helt nytt språk. Jeg har ikke noe problemer med å lære nye ting, de bare tar litt tid noen ganger. Det har noen ganger gjort at skole og studier føles utfordrende. Innimellom går det rett og slett bare litt for fort fram for meg. Det gjør at jeg mister litt motivasjon og lyst til å gjøre ting noen ganger. Så kommer det plutselig ting som jeg forstår uten nesten å skjønne at jeg forstår det en gang som gjør alt sammen verdt det. Noen ganger er det som å slå på en lysbryter når jeg leser, det klikker bare og jeg skjønner hva greia er. Andre ganger er det mørkt som en overskyet vinternatt.

Andre oppgave i faget jeg har levert inn oppgave i nå er allerede lagt ut så jeg kan begynne på den. Første oppgave i det andre faget jeg tar er også lagt ut. Konte-eksamen skal jeg ha til mandag. Så jeg har nok å finne på fremover.

#studier #studentliv #oppgave

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg