Bloggtanker

Min bloggkarriere startet i 2011. 2.oktober 2011 faktisk; da opprettet jeg min første blogg, på engelsk (!) og det var livet mitt og bøker som var temaet. Tenk om jeg hadde startet den på norsk, lurer på hvordan den hadde vært nå da?

6.november 2014 var dagen jeg ble lei nok av å skrive om norske bøker på engelsk og dermed begynte på norsk. Da var jeg blitt lei av å prøve å skrive om norske bøker på engelsk; spesielt fantasybøker med ord som ikke fantes på engelsk og jeg måtte forklare rundt og rundt. Den bloggen lever fremdeles, og det er nye innlegg hver uke, eller kanskje jeg bare skal skrive nytt innlegg hver uke, for ofte så er det bare ett innlegg i uka der.

Jeg sluttet å skrive på den engelske bloggen 11.september 2015. Da var tanken at jeg bare skulle ha en blogg, for noen ganger ble det til at jeg skrev om samme boka både på engelsk og norsk, og det ble kjedelig å gjenta seg selv. Tanken med å bare ha en blogg holdt en stund.

14.juli 2016 startet jeg derimot en ny blogg, denne bloggen, fordi jeg ville skrive om livet mitt, tanker jeg har, om studiene og generelt om det som faller meg inn. Den andre bloggen er tross alt tilnærmet bare bøker, og jeg liker at det er bare bøker der.

Så totalt sett har jeg hatt blogg i over seks år nå (og over halvannet år med to blogger). Det er rart å tenke på. At jeg har skrevet så lenge uten at det har blitt noe mer av det. Jeg innser nemlig nå at grunnen til at jeg har skrevet så lenge er fordi jeg elsker å skrive. Siden jeg ikke har skrevet noe særlig av egne historier siden jeg gikk på skolen, var dette stedet jeg skrev. Selv om dette er en helt annen type skriving er det uansett skriving.

Det er artig å se på den engelske bloggen min; den levde tross alt lenge og engelsken min ble definitivt bedre etterhvert som årene gikk. Både lesingen og skrivingen på engelsk fikk en oppsving, så bloggen gjorde definitivt nytten sin på det området.

Jeg tror at grunnen til at dette kommer opp i tankene mine stadig oftere er fordi jeg blant annet har en kollega som skriver; hun har også fått publisert noe av det hun har skrevet! Jeg blir så utrolig glad på hennes vegne og innrømmer glatt at jeg blir litt småsjalu – hun har klart det; hun er på vei. Det har nok vært en medvirkende årsak til at jeg tenker mer på det. I flere år nå har jeg opprettet stadig nye dokumenter med nye ideer til historier, men jeg har aldri jobbet mer med dem. Det har vært ideer og ikke noe mer. Jeg vil skrive!

Hvorfor er tiden sånn at jeg må prioritere en ting fremfor en annen ting? Studiene er spennende og jeg lærer masse, men noen ganger sliter jeg likevel med motivasjonen. Jeg tenker nemlig stadig også på å skrive. Skulle ønske jeg hadde tid til alle tingene jeg ønsker, men livet handler ofte om harde prioriteringer.

#hverdagsliv #blogging #skriving #studier

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg