Eksamensdatoer!

Nå har datoene kommet! Må innrømme at jeg spent på flere av datoene, noe fordi tantebarnet mitt er konfirmant i år. Den ene eksamen jeg hadde før jul foregikk jo på en lørdag, tenk om det skjedde igjen og den traff akkurat konfirmasjonsdagen?

Det skjedde heldigvis ikke. Første datoen som blir spennende er mandag 13. februar – det er datoen for konte-eksamen i grunnleggende regnskap. Kommer jeg til å være klar? Det er en stund til foreløpig, men det er så mye jeg vil gjennomgå, og så mye nye ting jeg må lære meg i de to fagene jeg har dette semesteret. Eksamensdatoene for vårens fag ble også kunngjort i dag; 8. og 22. mai – det føles veldig lenge til akkurat nå. Likevel, jeg vet jo at tiden går fort og det er mye som skal læres og mange oppgaver som skal gjøres.

Fagene dette semesteret bygger på fagene fra i høst. Det er alltid litt spennende. Både fordi vi lærer mer om spesifikke ting, men også tenk om det er noe jeg gikk glipp av eller ikke klarte å lære meg i høst. Tenk om det er noe av det vi skal bygge videre på og jeg ikke kan det? Det er den bekymra og usikre delen av meg som snakker der. Den delen som aldri helt klarer å stole på at jeg har gjort nok, og om det jeg har gjort – er det bra nok? Disse tankene kommer alltid når jeg skal lære nye ting; lærer jeg det ikke raskt nok? Jeg er mange ganger bedre på praktiske enn teoretiske ting, men jeg liker jo teori også (bruker bare ofte litt lenger tid på den…). Nå må jeg bare huske å si ifra til sjefen at jeg må ha ferie alle dagene jeg skal ha eksamen så jeg er sikker på å få fri; greit å få gjort det så fort som mulig 🙂

#studier #studentliv #eksamen #jobb

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg