Studiefokus

I dag ble en venninne med meg hjem fra jobb fordi hun skulle skrive og jeg skulle drive med eksamensforberedelser. Jeg har et forbedringspotensiale når det gjelder fokusering ved studiene. Så hun satt og passet på at jeg gjorde det jeg skulle og hjalp meg å holde fokus på studiene. Jeg fikk jobbet meg gjennom en gammel eksamensoppgave i faget jeg strøyk i. Jeg klarte en del etter mye tenking og skjønte noe mer når jeg så i fasiten etterpå. Til slutt hadde jeg to ting jeg ikke hadde forstått, så der spurte jeg om hjelp fra kollegaen min som gjorde det godt på eksamen, om hun kunne forklare det jeg ikke skjønte. Hun forklarte, jeg forstod, så da klarte jeg resten av oppgaven også. Mestringsfølelse!

Jeg har fri fra jobb denne helga, så satser på fortsatt fokus på studiene. Det er lagt ut streamer i fagene jeg skal starte med nå i våres, så har bestemt meg for at jeg skal få sett de streamene i løpet av helga (og ta notater selvfølgelig). Vet ikke hvor mye pensumlesing jeg rekker, for må jobbe litt mer med eksamensforberedelser. Neste uke skal jeg få beskjed om når konte-datoen er. Veldig spent for å si det sånn. Jeg tror jeg skal klare å forberede meg godt nok. Har tegnet opp et “formelkart” basert på stua mi:

Når venninna mi hørte meg i formlene, så hun flere sammenhenger jeg ikke har tenkt over, så det kommer også til å hjelpe meg med både å huske og å bruke dem. Yey til studiehjelp!

#studier #studentliv #eksamen #konte

4 kommentarer
    1. Kos deg med studier 🙂 Det skal jeg også ettersom bøkene mine kom i går 🙂 Har noen sider å lese for å være forberedt til uka som kommer 🙂 Liker å ha lest på forhånd før jeg går på forelesning, også gjøre oppgaver etterpå 🙂
      Fortsatt lykke til med kontinga 🙂

    2. Knøttet: Takk 🙂
      Jeg føler aldri at jeg rekker å lese pensum før jeg ser forelesningsstreamene, så dette semesteret skal jeg fokusere på streamer og oppgavejobbing, så får heller pensumlesing skje når jeg har litt ekstra tid.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg