Ting som irriterer meg

Spesielt i de mørke vintermånedene er det enkelte ting som irriterer meg mer enn andre ganger.

  • Folk som går ute uten refleks. At folk går ute uten refleks midt på dagen når det er lyst og alle kan se dem: helt greit. Når folk går ute i skumringen eller når det er mørkt uten refleks: IKKE greit! Om de i tillegg har på seg mørke klær lurer jeg noen ganger på om de har et dødsønske uten å ha sagt det til noen, de bare viser det. De er jo nesten umulige å se.
  • Folk som går på feil side av veien. Dette er noe jeg ble lært når jeg var liten; en går på venstre side av veien fordi da får du bilen mot deg og du kan flytte deg når du ser den om det trengs; en sykler på høyre side av veien fordi da regnes en som kjøretøy og da er det naturlig å være på samme side som bilene.
  • Folk som legger seg helt i baken på bilen foran. Spesielt på vinterføre. Jeg mener, det er fort gjort at det er glatt, og om en bremser så har i alle fall ikke jeg lyst til å bli påkjørt bakfra. Har du?

De to øverste punktene over gjør at jeg mange ganger sitter med hjertet i halsen når jeg kjører bil om vinteren og i mørket. Kommer jeg til å bli drapsmann? Uten refleks, med mørke klær og på feil side av veien? Det er nesten rart det ikke er flere ulykker… Så vær så snill: gå på riktig side av veien (med mindre det er gang- og sykkelvei da burde du bruke denne), og bruk refleks når det er skumring eller mørkt.

  • Lite dagslys. Jeg vet vi bor et sted hvor om vinteren er det mørkt når en drar på jobb og mørkt når en kommer hjem fra jobb, men jeg er veldig glad i dagslys. Jeg elsker å gå tur når det er lyst ute, det gjør noe med meg 🙂

#liste #vinter #mørketid

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg