YouTube?

Jeg følger flere YouTubere. Mange av dem snakker om bøker så de kaller det for BookTube. Jeg følger også andre som snakker om studier, selvutvikling, sminke, shopping og livet sitt. Det er mye fascinerende der ute. Noe som gjør det utfordrende å vite hvem jeg har lyst til å følge, hvem jeg føler er verdt min tid. Tid er ofte et knapphetsgode i dagens samfunn. Vi har så mye å gjøre at vi ikke har tid til det vi ønsker, sånn er det i alle fall for meg.

Mange av BookTuberne har jeg fulgt en god stund nå, mens de andre er av nyere dato. Tilnærmet alle jeg følger på YouTube snakker på engelsk. Derfor ønsker jeg meg noen BookTubere som snakker på norsk. Om de snakker om norske eller engelske bøker spiller mindre rolle for meg; men jeg skulle ønske det var et større miljø for det på norsk. Spesielt norske ungdomsbøker.

Tanken har streifen meg at jeg kan jo gjøre det selv. Jeg kan snakke om ungdomsbøker, også norske ungdomsbøker, på norsk. Utfordringen er at jeg ikke har så god tid ved siden av jobb og studier. Dessuten er jeg ikke akkurat mest glad i kameraer. Ikke har jeg et kamera heller, bortsett fra det på mobiltelefonen…

Jeg gjorde noen forsøk på å filme meg selv snakke om bøker – det var så rart å se på det at jeg fikk litt noia. Likevel, det hadde vært litt spennende å gjøre noe sånt. Skjønt, hvem ville sett på meg snakke om bøker? For øyeblikket er ikke det noe jeg trenger å tenke på siden jeg føler jeg har litt for mye å gjøre allerede… Dessuten, så kan det sikkert være en fordel å kunne redigere videoene litt så det ser nogenlunde greit ut 🙂

#youtube #bøker #boktips #booktube

2 kommentarer
    1. Synes det alltid er kleint å se meg selv, høre meg selv også for den saks skyld 😛 🙂
      Iphone har jo et veldig enkelt og greit redigeringsprogram (imovie) som det går an å lage greier snutter med video filmet med telefonen 🙂 Vi har gjort det noen ganger på jobb når vi har laget små greier til reklame på facebooksiden til stasjonen 🙂
      Uansett hva du bestemmer deg for til slutt så masse lykke til 😉 🙂

    2. Knøttet: Takk 🙂
      Jeg har ikke apple-produkter, men har lastet ned windows moviemaker til pc’en som skal være mulig å bruke, jeg bare skjønner det ikke helt 😮

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg