Jula 2016

Julaften, 1. og 2. juledag ble tilbrakt sammen med familien. Utrolig hyggelig for det sjelden vi samles på den måten. Det var mine foreldre, min momor, min søster, hennes mann og to barn (og meg selvfølgelig) 🙂

Årets juletre hjemme hos mine foreldre 🙂

Mamma lagde som vanlig julematen, og 1. juledag hadde jeg nesten vondt i magen fordi jeg hadde spist så mye til middag… Ups? Julemiddagene er høydepunktet etter min mening. Misforstå meg rett, kakene og godteriet er absolutt godt det også, men det er noe ekstra med middagene.

Det var selvfølgelig også pakker på julaften. Vi satt i flere timer for å pakke opp. Mange har ulike tradisjoner på hvordan dette fungerer; hos oss henter vi en og en pakke og gir til min far som så leser hvem pakken er til og fra. Så blir den levert til riktig person som så pakker opp mens alle venter forholdsvis spent på hva den personen får. Så er det neste pakke. Det er nok derfor det tar så lang tid…

Dette var julegaven som tok meg mest tid å lage. Jeg hadde heklet en gardinkappe til mamma, og du kan tro hun ble overrasket når hun fikk den. Den ble hengt opp før vi gikk og la oss på julaften for å si det sånn 🙂 Alltid hyggelig at ting som tar så lang tid å lage blir satt så stor pris på!

Jeg er veldig fornøyd med årets fangst. Endelig ny stekepanne, så nå skal jeg kaste to stykker jeg ikke liker å bruke lenger fordi det føles som jeg spiser litt stekepanne hver gang jeg har brukt dem… Lillafargen på garnet er perfekt, og dessertskålene var det hele 8 stykker av! Pleddet blir perfekt for kjølige dager eller bare dager jeg har lyst til å gjemme meg litt under et teppe, det var så utrolig mykt og godt 🙂

Hva var din favoritt ved årets jul?

#jul #julegaver #julestemning #familie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg