Liste: kunnskap

I løpet av årene på grunnskolen lærte jeg masse, men ofte er det ikke alltid like spesialisert. Mange ganger gikk det litt for fort frem for meg for jeg ville gjerne lese mer om mye av det vi lærte, og derfor hang jeg ofte etter. Jeg har studert filosofi ved å ta ex.phil, men jeg strøyk på eksamen fordi jeg aldri rakk å lese. Jeg studerte til å bli advokatsekretær, fikk god karakter på det. Jeg har studert bibliotek- og informasjonsvitenskap – det var den bachelorgraden som gjorde at jeg nå kaller meg bibliotekar. Jeg studerte spansk et år på høgskolen uten å kunne noe spansk fra før av – det var utfordrende og kjempegøy! Nå har jeg startet å studere bedriftsøkonomi som er mye jobb, men det er spennende og interessant og jeg liker det veldig godt.

Som du skjønner liker jeg å lære nye ting, litt nerd på det området og stolt av det! Problemet med det er jo at det er så mye spennende ting en kan studere at det ikke er mulig å rekke alt. Likevel, jeg klarer ikke å la være å lage en liste over emner jeg syns kunne vært spennende å lære mer om.

  • kriminologi
  • historie (fra hele verden, ikke bare vestlig)
  • litteratur (fra hele verden, ikke bare den vestlige)
  • økonomi (det studerer jeg nå 🙂 )
  • jus
  • psykologi
  • markedsføring
  • statsvitenskap
  • tegnspråk

Dette er ikke en utfyllende liste for meg, men dette var de første tingene jeg kom på. Hva har du lyst til å lære om?

#lister #listemani #lærdom #kunnskap #fagområder

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg