En måned igjen…

I dag er det akkurat en måned igjen til første eksamen. Spennende og litt skummelt. Det er litt skummelt fordi jeg ofte får litt hjernteppe på eksamen. Det varer frem til sekundet etter at jeg har levert inn eksamen – men da er det for sent å legge til alt jeg plutselig husker. Det er spennende fordi da får jeg virkelig kjenne på hva jeg kan og hva jeg ikke kan. Kjenner allerede nå at det kribler litt i magen.

Planen var jo å lese pensum sammen med oppgavejobbing og å se på forelesningsstreamer, sånn ble det ikke. Oppgavene ble gjort, litt over halvparten av streamene så jeg på, men pensumlesinga følte jeg aldri helt at jeg rakk. Så planen fremover nå blir å se resten av streamene, lese pensum, øve på multiple choice spørsmål (kommer til å være en sånn med tidtaking på eksamen), og selvfølgelig øve på gamle eksamensoppgaver. Med andre ord: jeg har utrolig masse å gjøre fremover. Nok en gang må jeg prøve så godt jeg kan å være strukturert. Jeg må jobbe hardt med selvdisiplinen min, selv om det noen ganger føles umulig.

Planen i dag er å ha maraton med streamer og se hvor langt jeg kommer…

#planlegging #studier #skolehverdag

2 kommentarer
    1. Masse lykke til! 🙂 Det kommer til å gå så bra så 🙂
      Jeg har min første sånn by the way om to uker, så akkurat nå misunner jeg deg de to ekstra ukene 😉 🙂

    2. Knøttet: Takk 🙂
      Jeg føler at jeg virkelig trenger alle ukene jeg har; men det er jo litt deilig når en blir ferdig med eksamen også… 🙂 Lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg