Busslesing

Har byttet fra min vanlige veske til sekk. Bedre å gå med når jeg tar buss, og det har jeg nå gjort i mange dager. Totalt sett har jeg regnet på at det blir billigere å ta buss enn å kjøre bil så lenge jeg bruker buss 14 av 30 dager busskortet gjelder 🙂

En annen grunn til å bruke sekk (bortsett fra at det er bedre for ryggen) er at jeg syns det er enklere når jeg sitter og leser på bussen. Det er nemlig en annen veldig god grunn til å ta buss, jeg har med bok og leser på busstoppet og på bussen. Endelig får jeg lest litt igjen. Den siste tiden har det jo bare gått i skole omtrent når jeg er hjemme, så lystlesingen har vært nesten ikke-eksisterende de siste to månedene. Jeg brukte togturen til og fra Drammen forrige uke til å lese mye av en bok (som jeg leste ferdig når jeg kom hjem for det var ikke mange sidene igjen).

Jeg har savnet å lese bøker, og nå har jeg beste unnskyldningen til å gjøre det. Jeg sparer penger, bruker kanskje litt mer tid, men ikke mye, og jeg får lest 🙂

Totalt sett vil jeg dermed påstå at buss var en veldig god ide for meg, og jeg er glad for at jeg tok det valget (selv om bussen innimellom er litt forsinka om du sammenligner med de faktiske rutetidene).

Boka jeg leser nå: Soulless av Gail Carriger. Det er første boka i serien Parasol Protectorate og jeg liker den veldig godt. Så godt faktisk enkelte steder at jeg nesten lo høyt på bussen hjem i dag, klarte heldigvis å holde meg. Jeg takler ikke så godt å bli flau, og om jeg plutselig hadde begynt å le høyt for meg selv på bussen fordi jeg leste en bok, vel….

 

#buss #bøker #lesing

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg