Studiene ja…

Så langt denne uka har jeg levert inn de to obligatoriske oppgavene som hadde innleveringsfrist. Den ene er faktisk blitt godkjent allerede også 🙂

Ellers denne uka har det vært så mye som har skjedd; jobb, flere ulike møter, dansetime, spise middag ute med ei venninne, shopping. Dermed har jeg ikke fått gjort så mye som jeg hadde tenkt til med studiene. Siden jeg ikke er ferdig med jobb enda denne uka, blir det stadig mindre studietid. Det gjør at jeg kommer til å tilbringe kveldene denne helga med studier.

Den neste obligatoriske oppgaven er allerede levert ut, så jeg vil se over den for å finne ut av hva jeg har behov for. Jeg vil prøve å fortsette å holde meg oppdatert på forelesningsstreamer. Et annet stort ønske jeg har for øyeblikket er å få lest i alle fall noe pensum.

Pensumlesing tar lang tid, faktisk så bruker jeg omtrent ti minutter per side jeg leser! Jeg leser litt, tenker over hva jeg nettopp leste og så tar jeg notater. Alt dette er i seg selv ikke noe problem, det er bare det at tiden ikke alltid strekker til å få lest pensum på måten jeg ønsker.

Jeg må bli flinkere til å “grave” meg fram til tid hvor jeg leser pensum. For å si det enkelt: jeg må bli enda mer disiplinert.

Bruker du lang tid når du leser ting du prøver å lære deg?

#studier #pensum #pensumlesing #hverdag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg