Uke 38

Denne uka har gått med til jobb og studier. Jeg klipte håret på mandag, og spilte rollespill sammen med venninner på fredag. Rollespill er nerdete og utrolig gøy! Det er mange kvaliteter en må utvikle når en spiller rollespill: å leve seg inn i en annen verden, se verden fra et nytt synspunkt, bygge opp en karakter, kreativitet, samarbeid med andre, være løsningsorientert, kunne se både små og store linjer i en historie, kunne ta kalkulerte risikoer og se for seg mulige utfall av valg en tar, empati, kulturforskjeller, ta avgjørelser og sikkert mange flere som jeg ikke lister opp her. Jeg tenker dermed at det er sunt å spille litt rollespill – du utvikler ikke bare karakteren du spiller, men du lærer mange ting du får bruk for både i privatlivet, men også kan ha nytte av i arbeidslivet (selv om jeg tror ikke så mange egentlig tenker over det).

Studier

Det er fremdeles ikke kommet tilbakemelding på første oblig i virksomhetens økonomi. Fristen for den andre obligen i det faget er i morgen. Jeg leverte, og fikk tilbakemelding på første oblig i grunnleggende regnskap – eneste kommentar til den oppgaven var: Strålende! Det gav godfølelse resten av den dagen og litt til 🙂 Jeg har sett streamer denne uka, jeg har lest litt pensum, og jobbet masse med oblig 2 i virksomhetens økonomi.

Fysisk aktivitet

Ingenting i løpet av hele uka! (Fikk en irriterende muskelkrampe på ene siden av ryggen på torsdagen, så da holdt det med å bare bevege seg i det hele tatt…)

Økonomi

Dette er jo generelt et område som fascinerer meg, så her har jeg lest en del blogger denne uka. Jeg har også betalt inn litt ekstra på huslånet. Jeg har dessuten regnet litt på hvor mye jeg har spart; både ved å sette penger inn på sparekonto, i fond og ekstra nedbetaling på lån. Totalt sett begynner denne summen å bli ganske stor i år, så jeg er spent på hva totalten kommer til å være når jeg kommer til nyttår og kan regne sammen alt. Jeg har hatt en delvis spareplan for meg selv, men har lyst til å gjøre den mindre tilfeldig etterhvert.

Mål for neste uke

Målet for den fysiske aktiviteten har jeg fremdeles ikke nådd, men jeg prøver meg igjen… En gåtur på minst 20 minutter, en dansetime, og en styrkeøvelse hver dag.

Jeg føler jeg ligger langt på etterskudd med studiene, så her blir det pensumlesing, se på streamer og gjøre oppgaver for harde livet. I grunnleggende regnskap må jeg lese kapittel 6, 7, 8, 9 og 10, se på streamene fra kapittel 3-10 og gjøre oppgavene i boka. I virksomhetens økonomi blir det å lese kapittel 5-9 og et hefte om personaløkonomi, se streamer fra kapittel 6-9 og gjøre multiple choice i kapittel 6-9. Med tanke på at jeg bruker omtrent 10 minutter (!) på å lese og ta notater fra hver side – ja, dette kommer til å ta mange timer. Jeg har ingen obliger neste uke, men det er to obliger som skal leveres i uke 41 – så jeg får vel se litt på dem også 🙂

Sånn sett kan det virke som det eneste jeg kommer til å gjøre neste uke er studier, men neida, det blir også tid til å samle jentene flere ganger 🙂

Har du spart ekstra penger denne uka?

#studier #ukemål #rollespill

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg